Volkswagen Nowy Touareg

Długo wyczekiwany potężny SUV Volkswagen, który miał premierę w Poznaniu podczas targów Motor Show.

256 290 – 274 090 zł + pakiety dodatkowe

Touareg ma być najbardziej luksusowym modelem w gamie Volkswagena.  Niemcy kolejny raz zakoczyli – i to nie tylko samym samochodem. Miejscem europejskiej premiery największego SUVa w gamie nie był największy w Europie Salon Samochodowy w Genewie, ale targi Motor Show w Poznaniu.

Oczekiwana względem samochodu są ogromne. Nowy Touareg bazuje na płycie podłogowej o nazwie ML Bevo. Na tym samym podwoziu powstaje Audi Q7, Porsche Cayenne czy Bentley Bentayga. Prawda, że brzmi luksusowo? Taki właśnie ma być nowy produkt Volkswagena. Luksus i orientacja na kierowcę a nie tylko pasażerów to główne założenia, które przyświecały projektantom i inżynierom przy tworzeniu tego samochodu. Oczywiście nowy Touareg nie zatracił cech znanych ze swojego poprzednika. Jest to przede wszystkim przestronność, komfort i poczucie bezpieczeństwa. Samochód ma też być maksymalnie wszechstronny.

W porównaniu do poprzednika obecny model znacznie urósł. Nowy Touareg jest nie tylko dłuższy, ale także szerszy. Pomimo znacznego wzrostu wymiarów zewnętrznych sama masa pojazdu spadła aż o niemal 110 kg. Jest to kolejny dowód na to, że przy dbałości o pasażerów Volkswagen nie zapomniał o odczuciach kierowcy.

Oczekiwanie na odsłonięcie samochodu w Poznaniu ciągło się w nieskończoność. Krótka konferencja prasowa i już wszyscy dziennikarze mogli ustawiać się długą kolejkę by zobaczyć nowe dziecko Volkswagena. Jaki jest zatem nowy Touareg? To połączenie linii z innych znanych modeli producenta. Przód nawiązuje do Tiguana Allspace, tył zaś jest połączeniem Golfa i Tiguana. Całość pomimo swoich wymiarów znacznie przekraczających 5 m długości nie wygląda ociężale. Duże felgi (najmniejszy dostępny rozmiar to 18 cali) i brak mocnych przetłoczeń sprawiają, że samochód może się podobać. To co najważniejsze znajdziemy jednak w środku. Jakość użytych materiałów i ich spasowanie potwierdzają. To najbardziej luksusowy wóz w gamie marki. Projektant deski rozdzielczej poszedł z duchem czasu. Jest centralnym punktem jest duży dotykowy wyświetlacz multimediów o przekątnej 15 cali. Drugi o przekątnej 12 cali znajduje się tuż za kołem kierownicy.

Potwierdzeniem założenia władz koncernu, że Touareg ma być najważniejszym, flagowym modelem marki jest lista wyposażenia seryjnego.  Aktywny tempomat, kamera 360 stopni, nawigacja te elementy wyposażenia nie robią już wrażenia w samochodzie tej klasy. Niemiecki SUV może się pochwalić zaawansowanym systemem Night Vision. Oprócz pokazywania obrazu z kamery noktowizyjnej na wyświetlaczu „zastępującym” zegary, system dodatkowo oznaczy wykrytych pieszych lub zwierzęta (na czerwono lub zielono, w zależności od stopnia zagrożenia zderzeniem), a reflektory IQ.Light dodatkowo doświetlą „niespodziewanego gościa”. Drugim niezwykle ważnym elementem wyposażenia są światła typu IQ.Light. To nic innego jak zaawansowane Matrix-Ledy. Ich reflektor opiera się na 128 diodach.

Pod maskę nowego Touarego trafią głównie silniki diesla. Najsłabszy z nich ma pojemność 3,0 i rozwija moc 231 KM. Najmocniejsza wersja zaś to potężny 4-litrowy silnik o mocy 421 KM. Jedynym silnikiem benzynowy w gamie jest silnik o pojemności 3,0 l z serii TFSi, który rozwija moc 340 KM. Każda z wyżej wymienionych jednostek sprężona jest z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Ceny Volkswagena Tourarego zaczynają się od 257.000 złotych

Już nie możemy się doczekać kiedy przygotujemy dla Was pierwsze testy :)

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

Zobacz inne recenzje samochodów Volkswagen

Volkswagen Golf R

Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Golf Variant

Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.