Volkswagen Nowy Touareg

Niemiecki koncern długo kazał czekać na kolejne wcielenie swoje flagowego modelu. Niemal po 8 latach produkcji II generacji Touarega, przyszedł w końcu czas na prezentacje nowej wersji.  Volkswagen Touareg III generacji zadebiutował podczas Targów Motoryzacyjnych w Poznaniu w kwietniu bieżącego roku. To bardzo nietypowe posunięcie Niemców. Branża motoryzacyjna spodziewała się debiutu już miesiąc wcześniej, na największych targach branży automotive w Europie - na Salonie Samochodowym w Genewie.

256 290 – 274 090 zł + pakiety dodatkowe

  • - Przestonne wnętrze
  • - Bardzo bogate wyposażenie
  • - Ekonomiczny, dynamiczny silnik
  • - Ciekawa stylistyka nadwozia
  • - Pojemny, ustawny bagażnik
  • - Słabe wyciszenie
  • - Niektóre elementy wnętrza zaczerpnięte z innych modeli
  • - Wysoka cena

Kilka słów o Volkswagen Touareg

 

Niemiecki koncern długo kazał czekać na kolejne wcielenie swojego flagowego modelu. Niemal po 8 latach produkcji II generacji Touarega, przyszedł w końcu czas na prezentacje nowej wersji.  Volkswagen Touareg III generacji zadebiutował podczas Targów Motoryzacyjnych w Poznaniu w kwietniu bieżącego roku. To bardzo nietypowe posunięcie Niemców. Branża motoryzacyjna spodziewała się debiutu już miesiąc wcześniej, na największych targach branży automotive w Europie - na Salonie Samochodowym w Genewie.

Już po pierwszym spotkaniu z nowym Volkswagenem wiem, że warto było czekać. Samochód ten przerasta swoich poprzedników w każdym aspekcie. Jest nie tylko ładniejszy, nie tylko większy, ale również po sam sufit naszpikowany nowoczesną technologią, a przy tym niezwykle komfortowy.

Z przodu na pierwszy plan wysuwają się duże reflektory, które w końcu mają fajny kształt.  Światła o których wspominam, to jedna z najbardziej zaawansowanych technologii zastosowanych w modelu. Led Matrix Headlights składają się aż ze 128 diod, które swoje działanie dostosowują do warunków jazdy. Pomiędzy nimi znajduje się duża, dobrze wyglądająca atrapa chłodnicy. Spora ilość chromowanych elementów dodaje szyku i sprawia, że samochód staje się jeszcze bardziej drapieżny. Patrząc od tyłu nie sposób nie znaleźć podobieństwa do innych modeli koncernu jak choćby Audi Q7, czy Porsche Cayenne. W dolnej części zderzaka zamontowano zaś dwie potężne końcówki rur wydechowych.

Wnętrze zaskakuje, a jednocześnie może wprawić w zakłopotanie. Najważniejszym jego elementem jest ogromny wyświetlacz o przekątnej 15 cali. I nie jest to tylko rozbudowany system multimedialny. To całe centrum dowodzenia naszego Touarega. Innovision Cockpit odpowiada niemal za cały samochód. Z pozoru trudny w obsłudze, po pewnym czasie staje się naszym wiernym kompanem podróży. Szeroki zakres personalizacji ustawień ekranu głównego ma ułatwić kierowcy codzienną eksploatacje. Sam projekt deski rozdzielczej (nie licząc dużego ekranu dotykowego) jest typowy dla samochodów grupy Volkswagen. Śmiało można pójść o krok dalej i zaryzykować stwierdzenie, że część elementów flagowego modelu znajdziemy w innych modelach rodem z Wolfsburga.

Testowany przez nas nowy Volkswagen Touareg w wersji R-Line nie miał słabych punktów w dziedzinie wyposażenia seryjnego. Testując inne modele samochodów wielokrotnie wspominałem, że na ich pokładzie mamy kompletne wyposażenie. W przypadku tego samochodu jesteśmy jakby na zupełnie innej planecie. Trudno będzie wymienić wszystkie elementy wyposażenia. Warto wspomnieć o tych, które sprawiają, że to auto jest naprawdę wyjątkowe. Jednym z nich są przednie fotele. Oczywiście jest tu możliwość ich podgrzewania jak i wentylacji, ale najprzyjemniejszym dodatkiem jest funkcja masażu. To sprawia, że nawet najdłuższa droga nie będzie dla nas udręką. Drugim niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest pneumatyczne zawieszenie. Dzięki niemu komfort podróży jest naprawdę nie z tej ziemi, a szybko pokonywane kolejne kilometry nie robią nas najmniejszego wrażenia. Dodatkowym udogodnieniem związanym z pneumatyką jest przycisk zamontowany przy klapie bagażnika wewnątrz pojazdu. Jeden ruch i możemy obniżyć dosyć wysoki próg załadunku. Pneumatyczne zawieszenie obniża nam tył pojazdu, co znacznie ułatwia jego załadunek. Z pozoru drobiazg, a gwarantuje wam, że ułatwi życie tym co robią duże zakupy. Warta odnotowania jest także elektryczna klapa bagażnika z czujnikiem ruchu. Wszechobecne kamery, czujniki zmierzchu i deszczu przy tym zestawie nie robią już takiego wrażenia.

Na słowo uznania zasługuje również ogromna przestrzeń wewnątrz auta. Jak już wcześniej wspominałem, samochód znacznie urósł względem poprzednika. Najbardziej odczują to pasażerowie tylnej kanapy (która ma naprawdę szeroką regulacje). Miejsca w Touaregu nie zabraknie nikomu, a najlepszą rekomendacją niech będzie ogromny bagażnik, który ma pojemność ponad 800 l.  Całkowicie płaska podłoga i regularny kształt to dodatkowe plusy kufra Touarega.

Pod maską testowanego modelu znaleźliśmy jednostkę o pojemności 3,0 l. Ten ogromny silnik V6 to diesel, który dysponuje mocą 286 KM. Zsynchronizowany jest z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Jak dodamy do tego napęd na 4 koła – znane 4Motion, to otrzymuje naprawdę duży samochód, który przyjemnie się prowadzi. Ogromny prześwit pozwala nam zjechać z równego asfaltu. Pomimo tego, że nie mamy do czynienia z prawdziwym autem terenowym, to nasz Touareg udowadnia, że nawet większe nierówności nie są dla niego problemem. Jednostka, która pracowała pod maska jest bardzo dobrym wyborem. Zapewnia niezłe osiągi, zadowalając się przy tym niezbyt dużą ilością paliwa. Przy spokojnej, płynnej jeździe spalanie rzędu 7-8 l jest możliwe do osiągnięcia. Przy tych wymiarach i masie auta to wynik który budzi szacunek.

Krótki test udowodnił, że pod wieloma względami nowy Volkswagen Touareg zasługuje na miano flagowego modelu niemieckiego producenta. 

Dziękujemy Autoryzowanemu Dealerowi Volkswagen Rzepecki-Mroczkowski z Poznania za użyczenie samochodu do testów!

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

Data publikacji: 06.07.2018

Touareg, 3.0 V6 TDI, SCR, 4MOTION 286 KM
diesel , automatyczna

Volkswagen Touareg to znakomita propozycja dla osób, które szukają nietuzinkowego i przestronnego samochodu. Pod względem wyposażenia wyprzedza on konkurencje. To jeden z tych modeli, który nie wymaga kompromisu. Jest znakomitym długodystansowcem, a przy tym pozwala na odrobinę szaleństwa w terenie. Już podstawowa wersja samochodu zadowoli nawet bardzo wymagających klientów. Warto zwrócić uwagę na mocnego diesla. Jednostka 3,0 l wydaje się być stworzona do tego samochodu.

cena: 274 090 zł

Zobacz inne recenzje samochodów Volkswagen

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen T-Roc

Volkswagen Nowe Polo

Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.