Volkswagen Nowe Polo

Volkswagen Polo to dla wielu mniejszy brat Golfa.

Obecny model to już VI generacja miejskiego Volkswagena. Model ten obok Passata i wspomnianego wyżej Golfa jest już ikoną marki z Niemiec.  Aktualne Polo znacznie urosło względem swojego poprzednika. Najbardziej to odczują pasażerowie tylnej kanapy. Miejsca nie zabraknie nawet dla osób mierzących powyżej 1,80 m.

44 490 – 89 690 zł + pakiety dodatkowe

  • - Pojemny bagażnik
  • - Przestronne wnętrze
  • - Mnogość wersji wyposażeniowych i silnikowych
  • - Ciekawa stylistyka
  • - Słabe osiągi silnika 1,0 95 KM z DSG
  • - Brak klimatyzacji w podstawowej wersji

             Kilka słów o Volkswagenie Polo

 

Volkswagen Polo to dla wielu mniejszy brat Golfa.

Obecny model to już VI generacja miejskiego Volkswagena. Model ten obok Passata i wspomnianego wyżej Golfa jest już ikoną marki z Niemiec.  Aktualne Polo znacznie urosło względem swojego poprzednika. Najbardziej to odczują pasażerowie tylnej kanapy. Miejsca nie zabraknie nawet dla osób mierzących powyżej 1,80 m.

Volkswagen Polo zrywa z wizerunkiem nudnego miejskiego auta. Pomimo tego, że projekt nadwozia jest rozwinięciem poprzedniej generacji modelu to zmiany zaszły naprawdę daleko. Ostre przetłoczenia, dynamiczna sylwetka i nadające smaczku dodatki sprawiają, że samochód może się podobać. Przeprojektowany zderzak przedni świetnie współgra z małym grillem i dużymi światłami. Te ostatnie robią oszałamiające wrażenie gdyż wbudowano w nie światła w kształcie fali. Wykonane w technologii LED światła przełączają się w kierunkowskazy – to identyczny zabieg jak w testowanym przez nas modelu T-Roc. Tył Polo pomimo delikatnie przeprojektowanego zderzaka jest znacznie spokojniejszy. Centralnym punktem klapy bagażnika jest duże logo w którym umieszczono klamkę pozwalającą na otwarcie przestrzeni bagażowej.

Nowe Polo to nie tylko model większy, ale również wszechstronniejszy. Uwagę zwraca duży, ustawny bagażnik, który ma pojemność 351 l – to zaledwie 20 l mniej niż w Golfie. Na uznanie zasługuje również bardzo długa lista wyposażenia opcjonalnego. Bezpieczeństwo bierne i czynne pozostają na wysokim poziomie, czego dowodem jest standard wyposażenia obejmujący komplet poduszek powietrznych, ABS i ESP.  Lista wyposażenia dodatkowego jest na tyle długa, że nie powstydziłby się jej nie jeden przedstawiciel samochodów klasy kompakt.

Po zajęciu miejsca za kierownicą naszą uwagę zwraca duży, dotykowy ekran systemu multimedialnego, pod którym znajdziemy kratki wentylacyjne. Przez całą długość deski rozdzielczej rozciąga się kolorowy element, który znacznie poprawia subiektywne wrażenie dotyczące smutnego wnętrza Polo. Dzięki niemu przestaje być nudno. Dobre wrażenie potęgują czytelne zegary oraz logicznie rozmieszczone przyciski. Ergonomia – to mocna strona Polo.

Volkswagen Polo to samochód zbudowany na wspólnej z Seatem Ibiza platformie o nazwie MQB A0.  Sztywne zawieszenie nie wpływa znacząco na komfort podróżujących. Poprzeczne nierówności są dobrze tłumione, a słabo wspomagany układ kierowniczy daje bardzo dobre wyczucie co się dzieje z autem. Polo zachęca do szybszego pokonywania zakrętów dostarczając przy tym sporo frajdy kierowcy. Dobre wrażenia z jazd psuje silnik. Jednostka o pojemności 1,0 l i mocy 95KM słabo współpracuje z automatyczną skrzynią biegów DSG. Chociaż parametry z katalogu wydają się temu zaprzeczać Polo w takiej konfiguracji nie zachwyca. Dynamiczne przyspieszenia wpływają negatywnie na pracę skrzyni biegów, która raz po raz się gubi. Traci na tym dynamika, a silnik z kolei wydaje nieprzyjemny dźwięk. Kolejnym minusem takiej konfiguracji jest spory apetyt na paliwo sięgający w mieście 8 l na każde 100 km.

Pomimo kilku niedogodności nowe Polo jest bardzo dobrą propozycją na miasto i nie tylko. Zapewnia niezbędne wyposażenia, daje duża radości z jazdy kierowcy, a pasażerowie nie tracą przy tym komfortu. Dobrze wyposażone Polo może być mocnym konkurentem dla Golfa. Ceny miejskiego Volkswagena startują do 44.490 zł. Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na drugą z kolei wersje Trendline. Pomimo tego, że jest droższa o 5.300 zł w standardzie znajdziemy tu już klimatyzacje.

Tekst i zdjecia: Paweł Oblizajek

Data publikacji: 20.05.2018

Zobacz inne recenzje samochodów Volkswagen

Volkswagen Golf R

Volkswagen T-Roc

Volkswagen Nowy Touareg

Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.