Toyota C-HR

C-HR to crossover Toyoty, który zadebiutował w 2016 roku. Co ciekawe jest tylko lekką modyfikacją prototypu pokazanego w Paryżu w 2014 roku. Przedstawiając go, Japońska marka jako swojego głównego konkurenta widziała markę Nissan z modelem Qashqai.

81 900 – 127 900 zł + pakiety dodatkowe

  • - Ciekawa stylistyka
  • - Nowoczesna jednostka
  • - Pojemny bagażnik
  • - Wysoka cena zakupu
  • - Słabe osiągi powyżej 60 km/h

Kilka słów o Toyota C-HR

C-HR to crossover Toyoty, który zadebiutował w 2016 roku. Co ciekawe jest tylko lekką modyfikacją prototypu pokazanego w Paryżu w 2014 roku. Przedstawiając go, Japońska marka jako swojego głównego konkurenta widziała markę Nissan z modelem Qashqai.

Z pozoru niewielki, kompaktowy samochód potrafi zaskoczyć. Jego śmiała stylistyka zrywa ze spokojnym wizerunkiem Toyoty i pozwala wyróżniać się z tłumu. Na uwagę zasługuje przedni zderzak z licznymi załamaniami i wysoko umieszczonymi światłami wykonanymi w pełnej technologii LED.  Z tyłu zaś mamy mocno wystające nadkola, oraz wystające poza obrys auta lampy. Dopełnieniem całości jest ogromny spojler, który dodatkowo zakrywa nieco za małą szybę klapy bagażnika. Patrząc od boku wszystko wygląda spójnie i dynamicznie, a wrażenie to potęguje umieszczanie klamek tylnych drzwi wysoko w słupku.

Wnętrze samochodu na początku szokuje. Ciekawy projekt deski rozdzielczej może budzić niepokój, ale po chwili zdajemy sobie sprawę, że wszystko co niezbędne dla kierowcy znajdziemy w zasięgu ręki. To tylko dowód na to, że ładny, nowoczesny kokpit nie musi oznaczać niedoskonałości w dziedzinie ergonomii. Największym minusem testowanej Toyoty był dotykowy ekran multimediów. Działał on z wyraźnym opóźnieniem, a mnogość funkcji przyprawiała o zawrót głowy.

C-HR nie jest samochodem, który sprawdzi się nie tylko w mieście. Duży prześwit i kompaktowe wymiary sprawiają jednak, że właśnie tutaj spotkamy go najczęściej. Ale wcale nie musi tak być. Ilość miejsca wewnątrz może nie rozpieszcza, ale bez trudu zmieszczą się 4 dorosłe osoby o średnim wzroście. Duży bagażnik o pojemności 377 litrów ma regularny kształt i płaską podłogę. To kolejny argument, że C-Hr nie jest tylko miejskim samochodem.

Najciekawsze w tym modelu zostawiłem na koniec. Jest to jednostka napędowa. Pod maską Toyoty nie znajdziemy już diesla. Jego miejsce zajęła nowoczesna konstrukcja zwana hybrydą. To nic innego niż połączenie silnika benzynowego z napędem elektrycznym. Silnik o pojemności 1,8 l rozwija moc 122 KM i w zupełności wystarczy do auta, którego masa własna nie przekracza 1400 kg. Największą zaletą tej jednostki jest nie tylko niskie spalanie (podczas testów w mieście wyszło 5,8 l na 100 km), ale również równomiernie rozwijana prędkość. C-HR dzięki napędowi elektrycznemu wygrywa start z pod świateł. Przyspieszenie od 0 do 60 km/h jest naprawdę imponujące. Dopiero później C-HR wypada słabiej. Pomiar przyspieszenia od 0 do 100 km/h zajmuje aż 11 s, co dla wielu klientów jest słabym wynikiem.

C-HR to solidny samochód. Przyjemność z jazdy jest duża, a napęd hybrydowy sprawia, że nie musimy się już bać rygorystycznych norm emisji spalin. Nie bez przyczyny aż 80 % klientów wybierających C-HR wybiera tą jednostkę. Jest to po prostu dobry wybór.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

Data publikacji: 03.06.2018

Prestige, 1,8 Hybrid 122 KM
hybryda , automatyczna

C-HR to solidny samochód. Przyjemność z jazdy jest duża, a napęd hybrydowy sprawia, że nie tylko wygrywamy start z pod świateł, ale i  niemusimy się już bać rygorystycznych norm emisji spalin. Towybór przyszłości. Nie bez przyczyny aż 80 % klientów wybierających C-HR wybiera tą jednostkę. Każda wersja będzie dobrym wyborem. My polecamy limitowaną wersję Prestige. To idealny kompromis pomiędzy rozsądną ceną, a bogatym wyposażeniem. 

cena: 118 800 zł

Zobacz inne recenzje samochodów Toyota

Toyota RAV4

Toyota Aygo

Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.