Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf to nic innego jak elektryczna wersja dobrze znanego kompaktu niemieckiego producenta.  Zastępując silniki spalinowe bateriami o sporej pojemności Volkswagen stworzył z Golfa VII generacji samochód przyszłości. Największą jego zaletą jest bardzo niski koszt codziennej eksploatacji.

164 890 – 164 890 zł + pakiety dodatkowe

  • - Niski dzienny koszt użytkowania
  • - Nie emituje hałasu
  • - Przyjazny dla środowiska
  • - Dynamiczne, płynne przyspieszanie
  • - Szereg bonusów dla użytkownika (m.in. brak opłaty za postój, możliwość jazdy buspasami)
  • - Niski zasięg dobry tylko na krótkie trasy lub do miasta
  • - Wysoka cena zakupu

Kilka słów o Volkswagen e-Golf

Volkswagen e-Golf to nic innego jak elektryczna wersja dobrze znanego kompaktu niemieckiego producenta.  Zastępując silniki spalinowe bateriami o sporej pojemności Volkswagen stworzył z Golfa VII generacji samochód przyszłości. Największą jego zaletą jest bardzo niski koszt codziennej eksploatacji.

Golf VII nie różni się znacznie od swojego poprzednika. Detale i nowoczesna technologia na tym skupia się Volkswagen. Z pozoru prosty zabieg, który niewiele zmienia niemiecki koncern obrócił w swoją mocną stronę. Każdy kolejny Golf to rosnące słupki sprzedaży. Podobne założenie przyświecało inżynierom przy projektowaniu wersji elektrycznej. Z zewnątrz samochód niewiele różni się od wersji spalinowej. Dla motoryzacyjnego laika inny kształt klosza świateł przednich i subtelne znaczki z logo e-Golf to za mało. Brak tradycyjnego układu wydechowego to chyba największa różnica w porównaniu do „normalnego” Golfa.  Wnętrze to też kosmetyczne zmiany. Kształt deski rozdzielczej, wygląd kierownicy czy rozmieszczenie przycisków są identyczne w tradycyjnym kompakcie niemieckiego producenta.

Baterie w e-Golfie znajdują się pod siedzenia z przodu i z tyłu. Łączna ich moc wynosi 35,8 kWh. Samochód dysponuje łączną mocą 136 KM co w połączeniu z jednostopniową automatyczną skrzynią biegów sprawia, że przyspiesza bardzo sprawnie. Chociaż papierowo przyspieszenie od 0 do 100 km/h katalogowo zajmuje 9,6 s to w rzeczywistości wydaje się o wiele lepsze. To za sprawą płynnie przekazywanej mocy już od momentu startu. Co najciekawsze nawet dynamiczna jazda ( o którą z e-Golfem) nie jest trudno zapewnia bardzo przyzwoity zasięg. Około 250-300 km na jednym ładowaniu jest to wynik aż nad wyraz wystarczający do codziennego użytku w mieście. Jeszcze lepiej sprawa wygląda gdy spojrzymy na koszt przejechania każdych 100 km. Zakładając ładowanie w domu możemy liczyć się z kosztem rzędu 7- 9 zł.

Zalet z użytkowania e-Golfa jest naprawdę o wiele więcej. Można śmiało powiedzieć, że kupując elektrycznego Golfa otrzymujemy pełnowymiarowy kompakt z pakietem dodatkowych korzyści. Wśród nich jedną z większych jest brak kosztów opłat za miejsca parkingowe w centrum dużych miast. Inną zaś jest możliwość korzystania z buspasów, które ułatwiają sprawne przemieszczanie się. Na tym nie koniec. Z uwagi na zerową emisje spalin nie musimy się bać rygorystycznych norm wprowadzonych przez Unię Europejską. Nasz e-Golf jest przyjazny środowisku dzięki czemu wjedziemy do centrum wielu miast m.in. w Niemczech gdzie z miesiąca na miesiąc rozszerzane są ograniczenia w ruchu pojazdów.

Liczba zalet testowanego samochodu pozwoliłaby napisać naprawdę długą recenzje. Jedną z ostatnich o której warto wspomnieć jest aplikacja Car-net.  Dzięki niej na ekranie swojego telefonu możemy odczytać dane samochodu, takiej jak: poziom naładowania baterii, informacje o zabezpieczeniu samochodu i wyłączonych światłach, jak również możemy uruchomić zdalnie klimatyzację czy ogrzewanie, a nawet zlokalizować naszego e-Golfa.

Największą wadą testowanego samochodu jest wysoka cena zakupu. Niemal 165.000 zł za samochód klasy kompakt to dużo. W związku z ograniczonym dostępem do stacji szybkiego ładowania w Polsce samochód ten nie do końca sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Jeśli wierzyć usłyszanym pogłoskom do końca 2019 roku uruchomionych zostanie kolejne 50 stacji szybkiego ładowania. Patrząc na coraz większe znaczenie ekologii w motoryzacji nie mamy wątpliwości – e-Golf to samochód, który wprowadzi rewolucje. To naprawdę świetny samochód. Chociaż na chwilę obecną wydaje się być samochodem przyszłości, to jesteśmy pewni, ta przyszłość zbliża się do nas wielkimi krokami.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

e-Golf, Elektryczny 136 KM
elektryczny , automatyczna

cena: 164 890 zł

Zobacz inne recenzje samochodów Volkswagen

Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Arteon

Volkswagen Golf Variant

Nasza witryna stosuje pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Jeżeli nie akceptują Państwo Polityki, prosimy o niekorzystanie z naszej witryny.